.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمي دقيقه 90 به نفع اصلاح طلبان كنار می كشد

رئيس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان ايران گفت: پيش‌بيني ما اين است كه آقاي خاتمي تا آخر نمي‌ماند و در دقيقه 90 از صحنه انتخابات كنار مي‌كشد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محمد زارع فومني افزود: خاتمي هنوز براي حضور در صحنه انتخابات مردد است و در نهايت صحنه را به اصلاح‌طلبي ديگر واگذار خواهد كرد و اين احتمال بسيار قوي است.
فومني با بيان اينكه كانديداهاي انتخاباتي بايد داراي ويژگي‌ها و شاخصه‌هايي باشند، افزود: خط امامي بودن، التزام به قانون اساسي، نظام اسلامي و ولايت فقيه از مهم‌ترين ويژگي‌هايي است كه در كانديدا بررسي مي‌شود و ما از هيچ كانديدايي كه با برنامه نباشد، حمايت نمي‌كنيم.
وي تصريح كرد: نامزدهاي انتخاباتي بايد برنامه‌هاي خود را رسما به ما اعلام كنند تا آنها را ببينيم و حتي معاونان، معاون اول و وزراي آنها را نيز بررسي كنيم تا بعد از آن بتوانيم از آنها حمايت كنيم.
رئيس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان ايران افزود: ما به خوبي بايد بدانيم كانديدايي كه مي‌خواهيم از آن حمايت كنيم، در راس امور چه كساني را مي‌خواهد بگذارد.
فومني افزود: در هر دو طيف افراد توانمند و مطرحي قرار گرفته‌اند و انتخابات پرشوري را خواهيم داشت اما نبايد گروه‌ها شخص‌محور باشند و بايد به برنامه توجه كنند.
وي تصريح كرد: حضور خاتمي در صحنه انتخابات در حقيقت احمدي‌نژاد را تقويت خواهد كرد و انسجام اصولگراها را به دنبال خواهد داشت.

* افراد افراطي دور خاتمي را گرفته‌اند
رئيس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان ايران با بيان اينكه افرادي افراطي دور خاتمي را گرفته‌اند، افزود: ما فكر مي‌كرديم كه آقاي خاتمي اين بار با برنامه‌ريزي و تفكري جديد و پيگيري روند اصيل خط امامي وارد صحنه شود و با اين افراد مشورت كند اما متاسفانه اين طور نشد.
فومني افزود: خاتمي همان باند قبلي را كه خيلي از آنها شايد به مافياي اقتصادي و قدرت متصل باشند، دوباره مطرح كرد و وضع كنوني تغييري با گذشته نكرده است و معلوم مي‌شود كه ديدگاه خاتمي همان نگرش قبلي است.
وي با بيان اينكه بعيد مي‌دانم مردم اين بار خاتمي را انتخاب كنند، گفت: مردم حرف‌هاي نو را مي‌پسندند و چيزهاي جديدي مي‌خواهند و برنامه‌ريزي برتر را مي‌پسندند.
رئيس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان ايران ادامه داد: خاتمي هشت سال مديريت خود را نشان داد و اين بار بايد اجازه بدهد كه نيروهاي ديگري مثل كروبي و ميرحسين موسوي وارد صحنه شوند و جريان اصلاحات را به پيش ببرند.
فومني افزود: افراطي‌ها نمي‌گذارند خاتمي خوب تصميم بگيرند و در حقيقت تندروها آقاي خاتمي را دور زده‌اند گرچه وي انسان بزرگي است اما گول اين افراد را خورده است.
وي با بيان اينكه هنوز تندروها فقط از خاتمي دفاع مي‌كنند، گفت: فشارهاي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين است كه نمي‌گذارد خاتمي تصميم بگيرد.

* خيلي‌ها از خاتمي قوي‌تر هستند
رئيس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان ايران همچنين با تاكيد بر اينكه تشتت آرا و افكار در جبهه اصلاحات به اين رويكرد ضربه مي‌زند، گفت: معتقد هستيم اصلاح‌طلبان بايد با يك كانديدا وارد انتخابات شوند و با مطرح شدن چند نامزد انتخاباتي ضربه مي‌خورند.
فومني افزود: ورود خاتمي تراژدي غمناكي را براي اصلاح‌طلبان رقم خواهد زد و مشكل است كه بين خاتمي، كروبي و موسوي بتوان تصميم گرفت اما بايد در نهايت اين افراد از ميان خودشان يكي را انتخاب كنند و اين افراد، كسي باشد كه مردم وي را قبول داشته باشند.
وي تصريح كرد: ما معتقديم از آقاي خاتمي، قوي‌تر و با صلاحيت‌تر نيز در جبهه اصلاحات وجود دارد و در اين جبهه افراد قوي‌اي كانديدا شده‌اند.
رئيس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان ايران با بيان اينكه كروبي خيلي چيزها را مي‌تواند در كشور درست كند، گفت: كروبي آدم شجاعي است و فكر مي‌كنيم بتواند رغبت اجتماعي خوبي را در بين مردم و اصلاح‌طلبان پيدا كند.

* گروهي در دوران خاتمي فقط پول جمع كردند
رئيس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان ايران گفت: گروهي در دوران رياست جمهوري هشت ساله خاتمي، فقط جمع كردند و از امكانات موجود بهره بردند و توانستند خود را از لحاظ اقتصادي غني سازند.
فومني افزود: عده خاصي هستند كه در جبهه اصلاحات فقط به دنبال مسائل مادي هستند و دنيوي هستند و در دوران خاتمي خوشگذران هم بوده‌اند.
وي افزود: روزي اسامي تك تك اين افراد را اعلام خواهيم كرد و مي‌گوييم كه اين‌ها چه بودند و چه شدند.

* چرا خاتمي در مقابل آغاجري و شبستري موضع‌گيري نمي‌كند؟
رئيس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان ايران با محكوم كردن سخناني كه عليه اسلام و مقدسات مردم گفته مي‌شود، افزود: چرا خاتمي در مقابل آغاجري و شبستري موضع گيري نمي‌كند؟
فومني گفت: برخي از اصلاح‌طلبان متاسفانه حرف‌هايي را در خيلي جاها مطرح مي‌كنند كه اين حرف‌ها سبب تضعيف اصلاحات مي‌شود و هرگز نبايد با حرف‌هاي تند، نظام و اسلام را زيرسئوال برد و مسائل ديني مردم را مورد ترديد قرار داد.
وي افزود: اصلاح‌طلبان نبايد هرگز چنين اجازه‌اي بدهند و سريعا بايد اعلام موضع مي‌كردند و خاتمي نيز بايد در همان روزها موضع خود را مشخص مي‌كرد و تمام گروه‌هاي اصلاح‌طلب اين مسئله را محكوم مي‌كردند.
رئيس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان ايران گفت: كساني در صدد اين هستند كه براي اصلاحات مشكل ايجاد كنند و يكي از انتقادهاي بنده به خاتمي اين است كه چرا در مقابل اين سخنان چيزي نمي‌گويد؟
فومني افزود: عده‌اي علنا به اسلام، نظام و انقلاب و خيلي از مسائل ديگر در سخنان خود توهين مي‌كنند و كسي هم نيست كه جواب آنها را بدهد.
وي اظهار داشت: معتقدم اين‌هايي كه اين حرف‌ها را مطرح مي‌كنند مي‌خواهند در حقيقت ريشه اصلاحات را بزنند و حزب مشاركت و سازمان مجاهدين بايد در قبال اين افراد سريعا اعلام موضع كنند و بگويند كساني كه اين حرف‌ها را مي‌زنند از اصلاحات نيستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.